12 gru 2012

Czekoladowe ciasteczka z nutką pomarańczy i wieńcem adwentowym w tle :)

Rozpędziłam się w tym roku z pieczeniem różnorakich ciastek i ciasteczek. Nie wiem dlaczego, ale bez wszelkich placków mogę się obejść, ale kruche ciasteczka są dla mnie obowiązkowe w Święta.
Co roku też próbuję nowe przepisy i kilka dni temu znalazłam taki, który wydawał mi się być interesujący na tyle, że w ciemno go wypróbowałam.
I nie żałuję.



Przepis pochodzi z tej strony, lekko go tylko zmodyfikowałam ;)


 


Składniki:
1 masło (w temp pokojowej)
10 łyżek cukru
1 jajko + 1żółtko
skórka starta z 1 pomarańczy
2 łyżki mleka
3 szkl. mąki (trzeba mieć jeszcze pół szklanki w zapasie;)
4 łyżki kakao

Wykonanie:
  • Masło ucieramy z cukrem na białą, puszystą masę (ja nie utarłam zbyt dokładnie, bo robiłam to ręcznie i mi się nie chciało - też wyszły;)
  • Kiedy mamy utarte masło dodajemy jajko (całe i żółtko) i dalej ucieramy.
  • Następnie dodajemy mleko i skórkę z pomarańczy
  • Utartą masę zagniatamy delikatnie z mąką i kakao
  • Wyrobione ciasto wkładamy na godzinkę d lodówki (30min. do zamrażalnika)
  • Po schłodzeniu wałkujemy na ok 4-5mm i wykrawamy ciasteczka
Ozdobić je możemy wedle uznania. Ja roztopiłam białą czekoladę i posypałam kolorową posypką.
Ciastka są mało słodkie spokojnie więc możemy użyć słodszej polewy np. lukru :)


Polecam Wam ten przepis. Pięknie pachną przy pieczeniu i fajnie smakują. Niby czekoladowe, a zalatują nutką cytrusową.


Wiem, nie wysiliłam się przy wieńcu, ale ważne, że w ogóle jest, co? :)

PS. Jasne ciastka są z tego przepisu :)

W następnym wpisie ozdoby z masy solnej! Zapraszam! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...