5 kwi 2012

ŚWIĄTECZNIE


Lubię obserwować jak z każdym kolejnym dniem Wielkiego Postu wszystko wokół się zmienia. Przyroda budzi się do życia, dzień staje się dłuższy, bardziej pogodny i słoneczny. I nasze domy nierzadko przechodzą wiosenną przemianę. Porządkujemy je dokładniej niż zwykle, wymiatając zimowe brudy.
W kościołach też widać odmianę. Wielki Tydzień nastał i mimo, że są one pełne od spowiedników i penitentów, to jednak ołtarze puste, pozbawione zieleni, krzyże zasłonięte, a ornaty na tym tle zdają się być bardziej fioletowe niż zwykle.

Pamiętam, że kiedy byłam małą dziewczynką i pomagałam mamie robić ciasta na Wielkanoc, to zapytałam ją, które święta woli, te czy Boże Narodzenie. Jej odpowiedź mnie zaskoczyła, bo jako dziecko myślałam, że wszyscy zawsze wybiorą choinkę nad baranka. Potrzebowałam dwudziestu lat, żeby zrozumieć…

Kochane bąki moje,

Jutro - po raz kolejny - umrze ten, w którego wierzę, by w niedzielę z martwych powstać… Dlatego zmykam stąd na kilka dni po chichutku, niczym myszka, wolna od komputera, telewizji i radia.
Wesołych Świąt!



PS.1.
Sorry, że co święta jadę Twardowskim, ale uwielbiam Jego bezpośredniość :)
Baranku Wielkanocny coś wybiegł z rozpaczy
z paskudnego kąta
z tego co po ludzku się nie udało
prawda, że trzeba stać się bezradnym
by nie logiczne się stało

Baranku Wielkanocny coś wybiegł czysty
z popiołu
prawda, że trzeba dostać pałą
by wierzyć znowu
PS.2.
Wiosenno-przedświątecznie również w mysiej norze :)

5 komentarzy:

  1. wszystkiego najlepszego jeszcze raz - zdrowych i wesołych Myso :)

    OdpowiedzUsuń
  2. :))))))))))))))))) WESOŁYCH ŚWIĄT MYSECZKO!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tam bardzo lubię Twardowskiego! ;-)

    Kochana, radosnych Świąt i wszystkiego dobrego dla całej Waszej rodzinki!!!

    Buziaki! :-*

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkiego najlepszego dla całej Rodziny!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...