8 gru 2011

Haftowane bomby choinkowe


Od bardzo dawna marzyły mi się Święta Bożego Narodzenia we własnym domu - z choinką, drwami w kominku, zapachem ciasteczek i barszczu w tle.
Nigdy nie mieliśmy żywego drzewka, dlatego obiecaliśmy sobie z Mężem, że kiedy nadejdzie pora, to w naszym domu ubierzemy taką właśnie pachnącą choinkę prosto z lasu (legalną, żeby było jasne;) z naturalnymi ozdobami, wykonanymi przez nas (czyt. przeze mnie;), piernikami, plastrami pomarańczy i drewnianymi ozdóbkami.

W tym roku po raz pierwszy od początku do końca, mam wpływ na wystrój pomieszczeń, mogę swobodnie manewrować ozdobami, mogę tworzyć je na własną modłę i własne ryzyko :)
Poza tym to będą pierwsze Święta w naszym własnym domu… podejrzewam, że wszyscy je na długo zapamiętamy.

Ponieważ bardzo lubię haftować, to postanowiłam uruchomić kanwę z muliną i zrobić kilka ozdób właśnie w ten sposób.
To co chcę Wam dzisiaj zaprezentować nie jest trudne, raczej czasochłonne.
Efekt?
Na pewno zaskakujący dla gości, bo nie przywykli oglądać takich bombek choinkowych. Gutek nawet stwierdził: uuuu jakie to ślićne – a jego opinia jest dla mnie najważniejsza ;)

1. Na początek haftujemy kilka upatrzonych (w moim przypadku złapanych w sieci) wzorków.


2. Będziemy potrzebować:
- dodatkową mulinę,
- tasiemkę,
- filc (allegro, empik)
- koraliki / ozdobne guziczki (opcjonalne)

3. Mając gotowe hafty, odrysowujemy na kawałku filcu koła. Jedno pełne, drugie z otworkiem w środku i wycinamy. 

4. Przyszywamy haft do kawałka filcu z wyciętym otworem 


5. Następnie zszywamy oba kawałki (jeden z haftem, drugi-pełne koło) ze sobą, zostawiając trochę miejsca na wypełnienie i wszycie wstążki. Ja wypełniłam zwykła watą kosmetyczną, ale myślę, że lepiej do tego użyć wypełniacza z poduszek (najtańsza poduszka w markecie jest niewiele droższa od waty ;). W miejscu zszycia tasiemki możemy doszyć jakiś ładny koralik, czy malutki guziczek.


 6. I gotowe!




Bomby są leciutkie, można je zawiesić na choince, lub użyć jako dodatek do stroika.
Zamiast haftu można wszyć jakiś fajny materiał. Też będzie ładnie, a przede wszystkim inaczej.
W żadnym wypadku nie należy się przejmować niedoskonałościami. To rękodzieło – i musi na nie wyglądać :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...